Hjemmesyltet agurker

1

Jeg er først for nyligt begyndt at spise syltet grøntsager. Særligt syltet agurker og rødbeder, er jeg blevet glad for. Både min mormor og mor er super gode til at sylte, og derfor har jeg aldrig selv prøvet at sylte agurker, da jeg som oftest har nydt deres. Men da min madklub kom på besøg, og der var hjemmelavet hotdogs på menuen, bestemte jeg mig for at gøre et eget forsøg med gode hjemmesyltet agurker. Det var heldigvis både nemt og hurtigt at lave. Og så smagte de skønt! Hvis det ikke var fordi, at vi i forvejen fik 2 slags løg til vores hotdogs, så havde jeg også tilsat nogle tyndt skåret skiver løg til de syltet agurker. Men det kan man selv afgøre, om man vil. De syltet agurker kan spises et par timer efter, de er lavet, men de kan også holde sig et godt stykke tid i køleskabet, hvis du sørger for at skolde glasset, som de opbevares i.

Det skal du bruge:

  • 1 agurk
  • 2-3 dl eddike
  • 16-20 tsk. rørsukker
  • Friskkværnet peber
  • En lille tsk. salt

 

Sådan laver du hjemmesyltet agurker:
Skær agurken i tynde skiver. Kom skiverne i en si og drys saltet over dem. Vend rundt i agurkeskiverne, så alle kommer i kontakt med saltet. Saltet trækker væsken ud af agurkerne og giver dem en mild salt smag. Kom eddike og sukker i en skål og rør til sukkeret er opløst. Dette gøres nemmeste ved at lade lagen trække og røre i den af og til. Når eddikelagen smager sødt og ikke for surt, kværnes der peber i den. Væden klemmes forsigtigt fra agurkerne, som har stået og trukket. Kom dem i eddikelagen. Sikre at agurkerne er nogenlunde dækket af lagen. Opbevar i en lufttæt beholder i køleskabet.

Syltet_agurker-feat

Lær mig at kende

Hej med dig! Jeg er en pige, der bliver glad i låget, når jeg har dejlige råvarer mellem mine hænder. Ny viden og nye teknikker gør livet værd at leve, og jeg kombinerer min uddannelse med min lyst til pragtfulde smagsoplevelser!
Kommentar

Leave a Reply

VELKOMMEN!

Jeg hedder Cathrine. Jeg er mad-fan, bagenørd, øko-glad og mor til Ellinor. Her deler jeg begejstret mine opskrifter på alt den mad, der gør mig glad i hverdagen. Du finder også viden om ernæring, rejseguides, DIY og en masse om børn, spisevaner og kræsenhed, som er dét som mit hjerte brænder for.

Cathrine Brandt
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Skriv til mig på mail@cathrinebrandt.dk

SENESTE

Morgenmadsmuffins med rabarber, dadler og chiafrø
24. juni 2017
Luksus S’mores – Sommerens bedste dessert
21. juni 2017
Pull apart brød med persille-hvidløgssmør
19. juni 2017
Rabarbercrumble – sprød, sød og syrlig
16. juni 2017
Nudelsalat med sommergrøntsager og tahindressing
13. juni 2017

INSTAGRAM

FACEBOOK