Müesli Cathrine Brandt

Mættende müesli

4

Min morgenmad består oftest af hjemmelavet yoghurt, müesli og frugt. Det smager dejligt og holder mig mæt i lang tid. Hvis du ikke bryder dig om nødder eller ikke kan tåle dem, så kommer her en opskrift på en super skøn müesli, du kan bruge på din yoghurt om morgenen eller som en sund dessert.

Müesli Cathrine Brandt

Det skal du bruge:

  • Havregryn
  • Ruggryn
  • Sesamfrø
  • Hørfrø
  • Quinua
  • Græskarkerner
  • Chiafrø
  • Rosiner
  • Dadler
  • En smule rørsukker


Sådan laver du mættende müesli:

Der er ingen måleenheder på, da jeg blot blander den mængde, jeg selv synes er passende. Dog er havregryn den mest dominante ingrediens i min müesli.

Bland havregryn, sesamfrø, hørfrø, chiafrø og quinua i en skål. Hak græskarkerner og bland dem i. Kom blandingen i et slip-let fad eller en bradepande beklædt med bagepapir. Skær dadlerne ud i mundrette stykker og kom dem over blandingen sammen med rosinerne. Drys til slut en smule rørsukker over, for at give müeslien lidt sødme.

Rist müeslien i en forvarmet ovn på ca. 180⁰ i ca. 10 minutter. Lad sukkeret karamellisere lidt først, og rør så jævnligt i müeslien. Afkøl müeslien helt inden du kommer det i en lufttæt beholder.

Müesli Cathrine Brandt

Müesli Cathrine Brandt

 

 

Lær mig at kende

Hej med dig! Jeg er en pige, der bliver glad i låget, når jeg har dejlige råvarer mellem mine hænder. Ny viden og nye teknikker gør livet værd at leve, og jeg kombinerer min uddannelse med min lyst til pragtfulde smagsoplevelser!
Kommentarer
    1. Hej Annelise.
      Tusind tak for din kommentar – jeg er så glad for, at du kan lide mine opskrifter :).

      Du må endelig skrive, hvad du synes om müeslien, når du har fået dem lavet.
      Rigtigt god dag!
      Cathrine Brandt

Leave a Reply

VELKOMMEN!

Jeg hedder Cathrine. Jeg er mad-fan, bagenørd, øko-glad og mor til Ellinor. Her deler jeg begejstret mine opskrifter på alt den mad, der gør mig glad i hverdagen. Du finder også viden om ernæring, rejseguides, DIY og en masse om børn, spisevaner og kræsenhed, som er dét som mit hjerte brænder for.

Cathrine Brandt
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Skriv til mig på mail@cathrinebrandt.dk

INSTAGRAM

SENESTE

Koldhævede gulerodsbrud + video af hvordan du former gulerodsbrud
23. november 2017
Kiksekage med chokolade, smør og hjemmebagte vaniljekiks
17. november 2017
Laksesnurrer med rørt feta og pesto
13. november 2017
Rå rødbedesalat med feta, mynte og ristede solsikkekerner
7. november 2017
Squashkage med hvid chokolade cheese frosting
4. november 2017

FACEBOOK