Tag

hjemmelavet

Hjemmelavet fuldkorns tortillas

Hjemmelavet tortillas er supernemme og hurtige at lave selv, og så er de både sundere og smager meget bedre end den købte version. Hvis du har tortillas i overskud, så kan de lunes i sølvpapir.

Friskpresset rødbedejuice

Rødbeder er supersunde. Rødbeder har en gavnlig effekt på vores blodproduktion, muskler og nerver. Så drik bare løs! Hjemmelavet rødbedejuice er min favorit, og den er både billig og nem at lave.

Mormors hjemmelavede klejner

Mormors hjemmelavede klejner er de bedste! De er sprøde, smager af citronskal og kardemomme, og så er de nemme at lave. Det er jo ikke helt rigtigt jul, før den første hjemmebagte klejne er blevet nydt.

Sprødt og sødt ymerdrys

Ymerdrys er nemt at lave selv, og så undgår du at smide din rugbrødsrest ud. I den hjemmelavet version er der heller ikke den samme mængde sukker, som i den købte udgave. Nyd det til morgenmad.

Hjemmelavet tomatpesto

Hjemmelavet pesto er super lækkert og nemt at lave. Jeg elsker tomatpesto, der har en intens smag af tomat, olivenolie og parmesan. Det klæder og kan gøre selv de mest simple retter super lækre.

Hybenchutney med ingefær, chili og hvidløg

Hyben smager mildt, og derfor kan den sagtens bære nogle smagsrige elementer. I denne hjemmelavet chutney er der tilføjet ingefær, chili og hvidløg. En sund, krydret og lækker chutney med hyben.

Mojo Picon – chili dressing

En stærk chilidressing kan bruges til næsten alt. Den er perfekt at have i køleskabet, så man altid har en dyppelse eller brug den til at give aftensmaden ekstra smag. Mojo Picon er en fantastisk!

Hjemmelavet humus

Humus er både billigt og nemt at lave selv. Udblød en masse kikærter og frys dem ned, så du altid kan lave humus, falafler eller komme dem i en salat. Kikærter er fulde af protein og kostfibre.

Friskpresset juice med fennikel og bladselleri

Jeg er blevet kæmpe fan at af presse mine egne juicer. Og jeg forsøger at variere indholdet hver eneste gang. Brug de frugter og grøntsager som du har i køleskabet og eksperimenter gerne.

Hjemmelavet proteinbar af naturlige råvarer

Har du brug for protein efter din træning, så skulle du prøve at lave din egen proteinbar, der kun er fyldt med gode og sunde råvarer. De er nemme at lave, og så ved du præcist, hvad de indeholder.
1 2 3

VELKOMMEN!

Jeg hedder Cathrine. Bageglad, surdejs-begejstret og altid på jagt efter gode råvarer. Her deler jeg min glæde for hjemmebagte lækkerier. Du finder masser af opskrifter på alt fra brød, boller, kager, sundere søde sager og børnevenlig bagværk. Jeg er mor til Ellinor og Karl Hugo, som er mindst ligeså madglade, som deres mor. Du finder også viden om ernæring, råvarers egenskaber, børns spisevaner og kræsenehed som er dét, mit hjerte brænder for.

Cathrine Brandt
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Skriv til mig på mail@cathrinebrandt.dk

INSTAGRAM

ANNONCE

SENESTE

Luftige, tynde og nemme pitabrød
11. januar 2019
Sprøde kiks med ost og timian
29. december 2018
Luftige gærboller med appelsinsaft, ingefær og ristede mandler
26. december 2018
Figenkompot med julenoter
18. december 2018
Mit bedste og mest uundværlige bageudstyr
12. december 2018