Naturligt proteinrig havregrød

0

Når jeg ved, at min dag bliver lang, og jeg med garanti ikke får ordentligt tid til at sætte mig ned og spise frokost, så sørger jeg altid for at spise en god portion morgenmad, som jeg ved mætter mig godt og længe. Havregrød, der er proteinboostet med helt naturlige råvarer, kan lige netop dét. Holde mig mæt og tilpas længe. Protein mætter godt, og jeg er stor tilhænger af, at spise mit protein gennem rene råvarer, der også giver mig fibre, vitaminer og mineraler. Havregrøden smager skønt og ægget er med til at give grøden en cremet konsistens. Husk topping! Den er vigtig. Du kan bruge lige netop det, som du bedst kan lide at komme oven på din morgengrød.

1 portion
Det skal du bruge:

  • 40 g havregryn
  • 1 tsk. chiafrø (ca. 5 gram)
  • Vand eller mælk (den mængde du skal bruge for ønsket konsistens på grøden)
  • 1 lille gulerod
  • 1 æg
  • Salt
  • Din favorit topping (jeg brugte mandelsmør, blåbær, hindbær, hampefrø, yoghurt og blåbærkompot)

Sådan laver du en havregrød med højt proteinindhold:
Skræl og riv guleroden groft. Kom havregryn, revet gulerod, vand og salt i en gryde. Kog det til havregrød. Slå ægget ud i grøden og rør rundt hele tiden indtil, at grøden igen koger. Kom havregrøden i en skål og kom din favorittopping på.

Note: Denne portion proteinboostet havregrød indeholder ca. 20 g protein.

havregroed_proteinrig_4havregroed_proteinrig_1

Lær mig at kende

Hej med dig! Jeg er en pige, der bliver glad i låget, når jeg har dejlige råvarer mellem mine hænder. Ny viden og nye teknikker gør livet værd at leve, og jeg kombinerer min uddannelse med min lyst til pragtfulde smagsoplevelser!

Leave a Reply

VELKOMMEN!

Jeg hedder Cathrine. Jeg er mad-fan, bagenørd, øko-glad og mor til Ellinor. Her deler jeg begejstret mine opskrifter på alt den mad, der gør mig glad i hverdagen. Du finder også viden om ernæring, rejseguides, DIY og en masse om børn, spisevaner og kræsenhed, som er dét som mit hjerte brænder for.

Cathrine Brandt
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Skriv til mig på mail@cathrinebrandt.dk

SENESTE

Hjemmebagt hvidløgsflutes – opskrift på det bedste hvidløgsbrød
23. september 2017
Derfor spiser Ellinor selv – Gentagne Eksponeringer. Sådan gør vi. Del 2
19. september 2017
Koldhævede bamseboller
16. september 2017
Havregrøds-klatkager med gulerod – en sund pandekage
12. september 2017
Kernegode surdejsboller + lidt om vores hjemmefødsel
9. september 2017

FACEBOOK