Madguide til Berlin - Part 1

I Påsken tog min kæreste og jeg 5 dage til Berlin. Vi har været i Berlin 2 gange før, og vi er begge dybt forelsket i byen. For os tilbyder Berlin alt det, vi gerne vil opleve, når vi besøger en storby. Hyggelig atmosfære, liv og leben på gaden, fantastisk mad og mulighed for at gå en masse kilometer, hvor man tydeligt oplever, at byen ændrer sig fra kvarter til kvarter. Da vi før har været i Berlin, og derfor har besøgt de forskellige must-see, så fandt vi hurtigt ud af, at vi begge bare havde brug for og lyst til en ferie, hvor vi ikke lavede andet end at hygge os og slappe af.

Derfor bestod vores tur til Berlin primært af at gå rundt og nyde byen, drikke en masse kaffe og spise fantastisk god mad. En ferie lige efter mit hoved! Jeg har derfor samlet de forskellige spisesteder, vi besøgte, og som gjorde et særligt indtryk på os. Jeg har været nødt til at dele indlægget op i to, da det eller ville blive alt for langt. Derfor får I først de steder, der er oplagte morgenmad og frokost spisesteder. I det næste indlæg får I aftensmad, kaffe og markedshaller. Billederne er desværre ikke af bedste kvalitet, da jeg har taget dem alle med min Iphone. Jeg håber, at det går, da jeg valgte at prioritere lange gåture, hvor jeg ikke skulle bære på mit kamera.

Melbourne Canteen. Har du lyst til en simpel og lækker morgenmad eller frokost, der består af friske og gode råvarer. Så kan jeg kun anbefale dig at besøge Melbourne Canteen. Stedet er hyggeligt, og så er der fri Wifi, hvis du har brug for at tjekke adresse på det næste sted, du skal besøge i Berlin. Vi nød en rigtig god morgenmad der. Friskbagt surdejsbrød med avokado, laks og æg, du selv kan bestemme, hvordan skal tilberedes.
Adresse: Pannierstrasse 57.

Melbourne-(1)

Croissant. Jeg har en kæreste, der er ualmindeligt vild med croissanter. Særligt dem med chokolade. Jeg selv foretrækker den klassiske smørbagte croissant. Derfor blev vi hurtigt fristet af både duften og synet, da vi gik forbi Croissant. Stedet bager og serverer croissanter i alle afskygninger. Og de smager mindst lige så godt, som dem jeg spiste i Frankrig sidste sommer. Så hvis du også er vild med croissanter, så er du nødt til at besøge dette hyggelige sted.

Adresse: Pannierstrasse 56.

CroissantCroissant-(1)

Aunt Benny. Aunt Benny kom vi forbi ved et tilfælde, da vi på vores første dag forsøgte at gå Berlin tynd. En masse kilometer i benene kræver selvfølgelig et stykke kage eller to i løbet af dagen. Og Aunt Benny solgte fantastiske kager. Jeg nød en super god cheesecake, selvom jeg havde svært ved at vælge chokoladekagen og gulerodskagen fra. Mens vi nød kaffe og kage, læste vi lidt i deres menukort. Morgenmaden og deres brunch lød fantastisk, så selvom jeg ikke er fan af at besøge det samme sted to gange, når jeg er på ferie, så blev vi altså nødt til at prøve Aunt Bennys brunch. Det gjorde vi dagen efter, og den var virkelig god. Brødet var lækkert, tilbehøret velvalgt og kaffen perfekt. Der var fyldt i cafeen, så det kan være en god ide at bestille bord. Obs: de modtager kun kontanter.

Adresse: Oderstrasse 7. Friedrichshain.

AuntBenny-(3)AuntBenny-(1)

Bulls Bakery. Flammkuchen er en særlig slags pizza, som serveres mange steder i Tyskland. Hos Bulls Bakery laver de en rigtig god en af slagsen. Vi kom til Bulls Bakery om formiddagen, og vi nød, at vi havde masser af tid. Derfor startede vi ud med en lille morgenmad, hvor udvalget var rigtigt godt. Kl. 12 begynder de at lave Flammkuchen hos Bulls Bakery, så vi drak stille vores kaffe og bestilte to Flammkuchen, da klokken slog 12. Der var flere forskellige slags at vælge i mellem. Vi var glade og meget tilfredse med vores, som smagte super godt. Bulls Bakery bagte også kager, som virkelig også så gode ud.
Friedelstrasse 7. Neukölln.

BullsBakery-(4)BullsBakery-(3)

Zeit fuer Brot. Økologisk bageri og kaffe. Super hyggeligt lille bageri, hvor der også er plads til at nyde sit morgen- eller frokostbrød både indenfor og udenfor. Bageriet sælger friskbagt, økologisk brød, kager, sandwicher og forskellige slags morgenmad. Vi købte lidt forskellige med til køreturen hjem. Det var super lækkert!
Alte Schönhauser Str. 4.

The Kitchen Cafe. Økologisk café, hvor du både kan nyde morgenmad, frokost og aftensmad. Stedet er hyggeligt og fint indrettet. Kaffen var god og stor, og maden var simpel og god.
Choriner Str. 84.

TheKitchenCafe

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

5 comments on “Madguide til Berlin - Part 1”

1. Wow, Cathrine! Det ser simpelthen for hyggeligt (og ikke mindst lækkert!) ud 🙂 Håber lidt på at komme til Berlin eller Paris til efteråret. Hvis det bliver Berlin, skal vi helt sikkert spise nogle af de steder, du skriver om! 😉 Knus

1. Det var også top hyggeligt! Berlin er virkelig skøn, så den skal I helt sikkert besøge. Stay tuned - der kommer også en Part 2 med aftensmad- og kaffesteder 🙂

2. Super fin guide - skal helt sikkert besøge nogle af de steder på vores næste tur til Berlin 🙂
    Skønne billeder i øvrigt!
    Mvh. Louise.

Jeg hedder Cathrine. Bageglad, surdejs-begejstret og altid på jagt efter gode råvarer. Her deler jeg min glæde for hjemmebagte lækkerier. Du finder masser af opskrifter på alt fra brød, boller, kager, sundere søde sager og børnevenlig bagværk. Jeg er mor til Ellinor og Karl Hugo, som er mindst ligeså madglade, som deres mor. Du finder også viden om ernæring, råvarers egenskaber, børns spisevaner og kræsenehed som er dét, mit hjerte brænder for.