Smoothiebowl med ymerdrys

3

Hej igen! Så er jeg endelig tilbage, og jeg glæder mig til at give bloggen meget mere opmærksomhed fremover. Stilheden herinde skyldes husbyggeriet. Nu er vi endelig flyttet ind, og det er så rart med et hjem igen. Og ikke mindst eget køkken. Vores nye køkken mangler stadig nogle småting som f.eks. en emhætte og en kogeplade, før det er færdigt. Så indtil videre bliver der kun lavet kold mad eller mad, der kan tilberedes i ovnen. Men det er okay – bare det at spise af sit eget stel er skønt.

Derfor starter vi ud med en opskrift på morgenmad. Smoothie lavet på yoghurt er lækkert og mætter meget mere, end når det laves på juice. For at gøre det endnu bedre og give større mæthed, så topper jeg min smoothie med hjemmelavet ymerdrys. Jeg havde et par stykker af de her rugbrødsboller i overskud. Min opskrift på hjemmelavet ymerdrys finder du lige her. Nemt og lækkert og så undgår man også madspild!

Det skal du bruge:

  • Yoghurt naturel
  • Frosne bær (jeg bruger jordbær, brombær og blåbær)
  • 1 dadel til at søde med
  • 1 tsk. hvedegræspulver

 

Sådan laver du en smoothiebowl:
Kom alle ingredienserne i en blender. Blend det til en homogen konsistens. Hæld smoothien i en skål og drys med ymerdrys eller din favorit topping. På billedet er der toppet med hjemmelavet ymerdrys, hampefrø og granatæblekerner.

smoothie-bowl-1

Lær mig at kende

Hej med dig! Jeg er en pige, der bliver glad i låget, når jeg har dejlige råvarer mellem mine hænder. Ny viden og nye teknikker gør livet værd at leve, og jeg kombinerer min uddannelse med min lyst til pragtfulde smagsoplevelser!
Kommentarer
  1. Maria Overgaard

    Hej Cathrine.
    Hvordan forholder jeg mig til at anbefalingerne siger at man skal koge bærrene før man bruger dem?
    Har førhen brugt frosne bær til smoothies, men pga. leverbetændelse står der at man skal koge bærrene inden brug.
    det har jeg nu prøvet på, og al smagen er nærmest væk bagefter efter kogning.
    Og smoothien bliver lunken i stedet for kold og frisk 🙁

  2. Hej Maria.
    Ja, det er korrekt, at det anbefales koge frosne bær inden, at de bruges. Du kan koge dem op og fryse dem ned – som en kompot eller marmelade, så du ikke får en lunken smoothie.

    Jeg bruger økologiske bær, og jeg koger dem ikke. Men det vil jeg ikke direkte anbefale dig 🙂 Håber, du forstår.

    Mvh. Cathrine

    1. Maria Overgaard

      Hej igen.
      Jeg forstår 🙂

      Kunne prøve din anden mulighed som du nævnte ellers.
      Tak for hurtigt svar 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

VELKOMMEN!

Jeg hedder Cathrine. Jeg er mad-fan, bagenørd, øko-glad og mor til Ellinor. Her deler jeg begejstret mine opskrifter på alt den mad, der gør mig glad i hverdagen. Du finder også viden om ernæring, rejseguides, DIY og en masse om børn, spisevaner og kræsenhed, som er dét som mit hjerte brænder for.

Cathrine Brandt
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Skriv til mig på mail@cathrinebrandt.dk

Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

INSTAGRAM

SENESTE

Svampet mandelkage med hytteost
19. september 2018
Surdejsbrød med sesamfrø
17. august 2018
Karamel brownie med cremefraiche-creme og blåbær
29. juni 2018
Cheesecake med bagte rabarber og havrekikse-bund
13. juni 2018
Blødt rugbrød uden kerner – Barnets første brød
29. maj 2018