Frosne morgenmadsbrud af græsk yoghurt

2

Jeg ved det! Jeg er ikke særlig solidarisk, når jeg siger, at jeg håber, at det ikke bliver en ALT for varm sommer i Danmark i år. Jeg forudser, at en højgravid mave og en meget varm sommer ikke ligefrem er den mest behagelige kombination. Heldigvis giver forhåbningerne om en god sommer, da vi trods alt kommer til at bruge vores sommerferie herhjemme i år, mig en god grund til at planlægge og udvikle en masse opskrifter på forfriskende snacks, jeg kan have liggende i fryseren. Så er der kolde forfriskninger til både Ellinor og jeg, hvis sommeren bliver varm i år. De her morgenmadsbrud kommer til at fylde i vores fryser hele sommeren. De er så super nemme at lave, og så er det virkelig lækkert at kunne tage et iskoldt brud ud af fryseren – endda til morgenmad, hvis jeg skulle få lyst til det. Morgenmadsbrudene består af få ingredienser, så det er én af de nemmeste hjemmelavede is, du kan lave. Så selvom jeg allerede nu ved, at jeg kommer til at spise store mængder af verdens bedste is fra Kastbergs, så er det også rart med en sund is, jeg kan spise med god samvittighed både morgen, middag og aften.

Hvis I er nogle, der har erfaringer med at være højgravid sommeren over, så del endelig jeres erfaringer, tips og tricks til, hvad jeg skal have i både køleskabet og fryseren for nemmeste at komme igennem 🙂

Det skal du bruge:

Sådan laver du frosne brud af græsk yoghurt:
Kom bagepapir på en plade, der kan være i din fryser. Rør græsk yoghurt sammen med honning og spred det ud i et ca. ½-1 cm lag på bagepapiret. Drys med müsli og frisk frugt. Dæk det til med husholdningsfilm og kom morgenmadsbruddet i fryseren i et par timer eller natten over. Når det er frosset helt ind kan du skære eller knække det i mindre stykker. Opbevar det i en lufttæt beholder i fryseren.

Lær mig at kende

Hej med dig! Jeg er en pige, der bliver glad i låget, når jeg har dejlige råvarer mellem mine hænder. Ny viden og nye teknikker gør livet værd at leve, og jeg kombinerer min uddannelse med min lyst til pragtfulde smagsoplevelser!
Kommentarer
  1. Maria Overgaard

    Hej Cathrine
    Har du nogle andre ideer til hvad man kan spise som gravid, som bare lige er når blodsukkeret er lavt, men stadig gerne mætter lidt.

    Har fundet ud af at jeg nærmest skal spise hver anden time, for at jeg ikke får kvalme, er bare kidt tør for ideer.

    1. Hej Maria.
      Jeg havde lidt forskellige ting på “lager” undervejs i min graviditet.
      Knækbrød, dadelkugler og overnight oats var særlige favoritter.
      Der ligger flere forskellige opskrifter på det hele herinde – det er vist bare at søge og kigge lidt rundt 🙂

      https://www.cathrinebrandt.dk/cookie-dough-dadelkugler/
      https://www.cathrinebrandt.dk/overnight-oats-5-forskellige-variationer/

      Pøj pøj med din graviditet – det er helt fantastisk 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

VELKOMMEN!

Jeg hedder Cathrine. Jeg er mad-fan, bagenørd, øko-glad og mor til Ellinor. Her deler jeg begejstret mine opskrifter på alt den mad, der gør mig glad i hverdagen. Du finder også viden om ernæring, rejseguides, DIY og en masse om børn, spisevaner og kræsenhed, som er dét som mit hjerte brænder for.

Cathrine Brandt
Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed

Skriv til mig på mail@cathrinebrandt.dk

Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

INSTAGRAM

SENESTE

Svampet mandelkage med hytteost
19. september 2018
Surdejsbrød med sesamfrø
17. august 2018
Karamel brownie med cremefraiche-creme og blåbær
29. juni 2018
Cheesecake med bagte rabarber og havrekikse-bund
13. juni 2018
Blødt rugbrød uden kerner – Barnets første brød
29. maj 2018